MOJA PIELĘGNACJA: Pokrzywa

"Auć! Poparzyła mnie pokrzywa..." to chyba jedno z najczęstszych zdań, powtarzanych przeze mnie w dzieciństwie. Mieszkałam na wsi. Lataliśmy z kuzynami po łąkach bawiąc się w piratów i różne inne zabawy. Czasem jednak wracaliśmy z "pola bitwy" z potwornymi bąblami. Nie cierpiałam tej rośliny. Były z nią same problemy....
Kto by pomyślał, że nadejdzie czas kiedy zacznę sięgać po nią bez przymusu... :)


Na pierwsze właściwości pokrzywy natknęłam się na forum Wizaż. Temat dotyczył....zapuszczania włosów.
Tak! To właśnie to paskudne ziele może nam w tym pomóc!
Sama chciałam się przekonać czy faktycznie herbata z pokrzywy może być taka pożyteczna. Od około miesiąca piję napar z tej roślinki. Co zauważyłam? Włosy są mocniejsze, coraz mniej mi ich wypada. Co do długości to nie wiem czy działa, bo moje włosy rosną dość wolno, jednak odrosty, które namawiają mnie do kolejnego farbowania nie pojawiają się po 6 tyg jak zawsze tylko po ok. 4.

Troszkę o pokrzywie:
Zioło to zawiera serotoninę poprawiającą nastrój, sole mineralne, wit. E, C, B1, K, a także potrzebne nam mikroelementy fosfor, żelazo, wapń, potas, magnez, jod, krzem, siarkę. Wspomaga przemianę materii, uzupełnia niedobór enzymów, pobudza produkcję erytrocytów.
Pomaga w leczeniu aft w jamie ustnej, łupieżu, anemii (u mnie pomogła poprawiając hemoglobinę), Wpływa pozytywnie na układ moczowy i trawienny. Łagodzi zaparcia i wzdęcia. Dzięki właściwościom moczopędnym przeczyszcza nerki i pomaga w pozbyciu się obrzęków.

Jak ja stosuję pokrzywę?
1. Herbata z pokrzywy
Poprawia stan włosów, skóry i paznokci. Reguluje trawienie. Pomaga pozbyć się zatrzymania wody w organizmie.
2. Płukanka z pokrzywy
Garść pokrzywy (lub kilka saszetek herbaty) zaparzam, a po ostygnięciu płuczę włosy po umyciu. Pomaga w leczeniu łupieżu, przesuszeniu skóry głowy, wzmacnia cebulki włosów.
3. Pokrzywowa "kąpiel"
Niestety często zdarza mi się, że moje nogi puchną :( sięgam wtedy po to zioło, które kiedyś chciałam zniszczyć za wszelką cenę. Zaparzam 2-3 garści suszonej pokrzywy, lub kilka torebek i po lekkim przestygnięciu moczę w tym stopy. Może to dziwne ale opuchlizna mija.
4. Okłady z pokrzywy
Zamoczona w wywarze z pokrzywy gaza, położona na ropień, zmiany trądzikowe bądź skórne potrafi zdziałać cuda. Nie tylko przyspiesza gojenie ale również zapobiega rozprzestrzenianiu się skazy.

Dodałam ten post w serii MOJA PIELĘGNACJA, ponieważ stosuję pokrzywę głownie pomocnie przy skórze, włosach i paznokciach. Już stosując jedną szklankę naparu dziennie widać efekty. Przy regularnym piciu np 2-3 szklanek po ok miesiącu widac naprawdę duże efekty - włosy dłuższe, mocniejsze a parnokcie twardsze i zdrowsze.
NATIblog © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka