Zdrowie: Sok z marchwi - właściwości

Dobroczynne działanie soków warzywnych i owocowych zawładnęło światem juz dawno. Jest to sposób na dostarczenie witamin organizmowi w przyjemnej postaci soku. 
Sama ostatnio stałam się szczęśliwą posiadaczką sokowirówki (tak wiem, dla wielu osób to tandeta i przeżytek) i zaczęłam z "produkcją" soków. 
Dziś o moim ulubieńcu - soku z marchwi i jego właściwościach.

 
Marchew to warzywo stosowane we wszystkich kuchniach świata. Często dodawana jest do zup, surówek, czy potraw z mięsem. Występuje też jako główny składnik soków zalecanych już od wieku niemowlęcego.

 W jakich sytuacjach poleca się sok z marchwi?
* niedożywienie, niedokrwistość
* stany zapalne skóry
*problemy trawienne dzieci i dorosłych
* zapalenie dróg moczowych
* przeciwko owsikom i glistom
* regulacja ciśnienia tętniczego krwi



Marchew w dużej mierze składa się w wody. Oprócz tego ma jednak w sobie masę witamin. Wielu lekarzy nazywa ją naturalną multiwitaminą, ponieważ ma w swoim składzie magnez, żelazo, wapń, potas, kobalt, jod i sód, a także witaminy A, B, C, E, D, PP, K, kwas foliowy.
Ma również pozytywny wpływ na poprawę wyglądu skóry, włosów, paznokci, zębów , a także na naszą zdolność widzenia. Działa przeciwnowotworowo i odpornościowo. 
Należy jednak pamiętać, że zawarty w niej betakaroten ogranicza działanie antybiotyków, więc trzeba zrezygnować z soku podczas antybiotykoterapii.
Sok z marchwi oczyszcza wątrobę. Wszelkie toksyny są wydalane przez układ limfatyczny, a co za tym idzie skóra może przybrać zażółcony, lekko pomarańczowy kolor.
Marchew ma niewątpliwie dobroczynny wpływ na organizm. Nie poprzestańmy jednak tylko na tym warzywie (bo zrobimy się pomarańczowi ;) ), ale sięgnijmy też po inne soki warzywne / owocowe.



Ja piję sok z marchwi na zmianę z sokiem z jabłek, pomarańczy, czy mieszanek owocowo-warzywnych. Staram się wypijać szklankę naturalnego soku raz na 2-3 dni. Przyznam szczerze, że zauważyłam poprawę w przemianie materii i mam wrażenie, że mam więcej energii niż dotąd.
Może warto spróbować? 
Jedna szklanka (250ml) soku z marchwi zawiera ok:
93 kcal
1g białka
0,3g tłuszczy
21,8g węglowodanów

W najbliższym czasie przedstawię też inne propozycje soków zrobionych przy użyciu sokowirówki.


NATIblog © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka