Słodki piątek: Babeczki pyszne i łatwe w przygotowaniu

Nie samymi kosmetykami Blogerka żyje ;)


Przy ogromnej ochocie na coś słodkiego postanowiłam poszukać przepisu na muffinki. Udało mi się znaleźć przepis idealny - na 12 sztuk (pełnowymiarową blaszkę). 



Składniki:
2 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cukru waniliowego
1 szklanka mleka
1 jajko
0,5 szklanki oleju


Przygotowanie:
Mieszamy suche składniki. Dodajemy mleko, jajko i olej. Blachę do muffinek wykładamy papierowymi foremkami. Można też formę wysmarować masłem i posypać bułką tartą. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. Wszystkie składniki mieszamy na jednolitą masę. Można dodać jakiś olejek do ciast (cytrynowy, waniliowy, itp) jeżeli wolicie bardziej aromatyczne wersje. Uzyskane ciasto wlewamy do foremek zostawiając ok 1 cm wolnej przestrzeni z góry, żeby babeczki mogły wyrosnąć. Ja swoje posypałam rodzynkami. Następnym razem wypróbuję z czekoladą lub owocami.
Blachę wstawiamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy ok 20 - 25 min. Pamiętajcie, że każdy piekarnik jest inny. Warto sprawdzić wykałaczką przez wkłucie w babeczkę czy już są gotowe. Jeżeli nie zostanie na niej surowe ciasto spokojnie możecie wyciągać wypieki z piekarnika.
Wykończenie jak kto woli. Ja swoje posypałam cukrem pudrem. Można zostawić bez niczego, albo np polać lukrem lub polewą.







Są pyszne, mięciutkie, znikają w błyskawicznym tempie ;)

Smacznego! :)


Zajrzyjcie na stronę  >> Ciastkożercy <<


_______________


Zapraszam na mój Instagram  i fanpage :)
_______________
NATIblog © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka